PPC systémy obecně aneb jak zvýšit návštěvnost webu

Jedním z oblíbených způsobů zvýšení návštěvnosti webu, mimo SEO, jsou PPC systémy. Pokud ještě v současnosti nevíte, o co se přesně jedná, určitě čtěte dále. PPC je zkratkou pro pay per click neboli druh reklamy, kdy inzerent platí pouze za proklik a ne za zobrazení. To lze využít k různým analytickým metodám a ovlivnit tak celkovou úspěšnost kampaní. I proto je PPC reklama tolik populární.

Ve většině případů je PPC systém spojený s konkrétním webovým vyhledávačem, v jehož výsledcích se reklama také zobrazuje. Na českém internetu je v současnost nejoblíbenější Adwords od Google a Sklik od Seznam.cz. V minulé dekádě měl určitou pozici také Adfox od Centrum.cz. V roce 2009 však ukončil činnosti.

Reklama ve vyhledávání

PPC obecně funguje na bázi textové nebo grafické reklamy. Zobrazují se podle zadaného klíčového slova, na které je daná reklama optimalizovaná. To umožňuje velmi specifické cílení na různé dotazy. Klade to ale také výrazné nároky na analýzu klíčových slov. V té by se měla objevit nejen klasická klíčová slova ale především také longtail. To jsou slova sestavená z několika výrazů. Jejich síla není ve vysoké hledanosti, ale především v dobré příležitosti vystihnout zákazníkův záměr. Když například uživatel zadává slovo „americká lednička bílá beko“ předpokládáme, že už nakoupí spíše než když použije „americké ledničky“. Zároveň je také větší příležitost prosadit se na první stránku ve vyhledávání. Na to má vliv také výše vložené částky a celková proklikovost.

Dalším druhem PPC reklamy jsou tzv. obsahové sítě. Tam hraje poskytoval PPC roli prostředníka, jež webovým stránkám nabízí bannerové a textové reklamy od svých inzerentů. Tyto dva subjekty si pak následně dělí zisk mezi sebe.

Další články: